piątek, 16 stycznia 2015

,,Wyróżnij się lub zgiń”

W dzisiejszej notce podejmę temat dotyczący czynników niezbędnych, 
aby reklama i promocja miała znaczący wpływ na konsumentów. 

Wyjątkowo obejdzie się bez krytyki, ponieważ przedstawię genialne oraz trafne rozwiązania. :)

1.      Wywołanie efektu WOW w komunikacie marketingowym.
Świetnym przykładem jest reklama horroru The Devil’s Due (Diabelskie nasienie). Film opowiada o kobiecie, która dowiaduje się, że jest w ciąży. Okazuje się jednak, że etap ciąży nie przebiega tak jak powinien.

Marketingowcy wpadli na pomysł, by w ramach promocji stworzyć zdalnie sterowane dziecko ,,monstrum”, które leży w wózku na środku chodnika i w trakcie kiedy zainteresowani przechodni zbliżają się do niego, zaczyna upiornie krzyczeć. Wszystko zostało nagrane i umieszczone na portalu Youtube, dzięki tego typu promocji film zyskał ponad 50 mln wyświetleń. Absolutne „must see” dla fanów horrorów! 


2. Podejście zindywidualizowane do konsumentów.
Jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych marek XXI wieku jaką jest Coca-cola po raz kolejny stanęła na wysokości zadania.  Pomysłodawcy kampanii reklamowej wprowadzili automaty, które po wpisaniu dowolnej nazwy na panelu wytwarzała puszkę Coca-coli z wydrukowanym indywidualnym napisem wymyślonym przez Ciebie – konsumenta. Przyciągnęło to masę zainteresowanych klientów i miłośników nowości. Nie muszę chyba dodawać, że sprzedaż Coca-Coli w tym czasie faktycznie wzrosła.



3. Kreatywność i tanie rozwiązania.
Metodę tę wykorzystała firma Eichborn z Targów Książki we Frankfurcie. Użyto bowiem nietypowego kanału, który miał na celu dotrzeć do klienta. Wydawnictwo znalazło wolny kanał komunikacji – ultralekkie, miniaturowe banery przyczepione do much. Baner był przymocowany do owadów za pomocą naturalnego wosku. Po krótkim czasie mini baner opadał trafiając prosto w ręce potencjalnych klientów. Proste, skuteczne i bezbolesne, bo w trakcie kampanii nie uszkodzono żadnego z wykorzystanych owadów.


Do kreatywnych i nieszablonowych form promocji należy kampania przeprowadzona przez Neighbourhood Dance Works (artystyczne centrum tańca w Kanadzie) i promująca ich show Valentine’s Burlesque.
Otóż Neighbourhood Dance Works przyczepiło na parkometrach w mieście frędzelki  -z eng. pasties. Pasties są to kobiece ozdobne nalepki na piersi, zakrywające wyłącznie brodawki. Służą głownie jako ozdoba dla tancerek burleski lub tańca erotycznego. Pomysłodawcy rozwiesili kilkaset tego typu frędzelków z przyczepionymi do nich zaproszeniami na show. W ich pobliżu zostały umieszczone ukryte kamery, które nagrywały reakcje zaskoczonych przechodniów. Oczywiście większość została zerwana i dzięki tej taniej, kreatywnej akcji promocyjnej wszystkie bilety na show zostały wyprzedane.


4. Wpływanie na emocje.
            W tym poście nie można nie wspomnieć o kampaniach Amnesty International – organizacji pozarządowej, która działa na rzecz obrony praw człowieka.  
            Jedną z najbardziej nowatorskich kampanii reklamowych jest kampania piętnująca przemoc domową pod hasłem: ,,It happens when nobody is watching.”. Z racji tego, że przekaz miał docierać do wszystkich, umieszczono ją na przystanku autobusowym. Na pierwszy rzut oka obraz przedstawiający zdjęcie szczęśliwej pary mężczyzny i kobiety. Jednak to tylko pozory. W momencie, gdy odwracasz wzrok od sloganu mężczyzna ze zdjęcia uderza kobietę. Akt przemocy trwał do momentu, w którym ktoś znowu spojrzał na billboard. Ten świetny i niepowtarzalny koncept został zrealizowany, dzięki użyciu receptora ruchu gałek ocznych, zamontowanych nad zdjęciem. Był to pierwszy na świecie billboard, który reagował na ludzkie spojrzenie.


Podsumowując:
1. Wywołanie efektu WOW w komunikacie marketingowym.
2. Podejście zindywidualizowane do konsumentów.
3. Kreatywność i tanie rozwiązania.
4. Wpływanie na emocje.

to tylko niektóre z tajników marketingowych, które jak widać są niezwykle efektowne 
i skuteczne.

 A jakie są wasze propozycje?
Przyznać się kto ma swoją ulubioną reklamę?






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz