,,Wyróżnij się lub
zgiń”
W dzisiejszej notce podejmę temat
dotyczący czynników niezbędnych,
aby reklama i promocja miała znaczący wpływ na
konsumentów.
Wyjątkowo obejdzie się bez krytyki, ponieważ przedstawię genialne
oraz trafne rozwiązania. :)
1. Wywołanie efektu WOW w komunikacie
marketingowym.
Świetnym
przykładem jest reklama horroru The Devil’s Due (Diabelskie nasienie). Film
opowiada o kobiecie, która dowiaduje się, że jest w ciąży. Okazuje się jednak,
że etap ciąży nie przebiega tak jak powinien.
Marketingowcy
wpadli na pomysł, by w ramach promocji stworzyć zdalnie sterowane dziecko
,,monstrum”, które leży w wózku na środku chodnika i w trakcie kiedy zainteresowani
przechodni zbliżają się do niego, zaczyna upiornie krzyczeć. Wszystko zostało
nagrane i umieszczone na portalu Youtube, dzięki tego typu promocji film zyskał
ponad 50 mln wyświetleń. Absolutne „must see” dla fanów horrorów!
2. Podejście zindywidualizowane do
konsumentów.
Jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych
marek XXI wieku jaką jest Coca-cola po raz kolejny stanęła na wysokości zadania. Pomysłodawcy kampanii reklamowej wprowadzili
automaty, które po wpisaniu dowolnej nazwy na panelu wytwarzała puszkę
Coca-coli z wydrukowanym indywidualnym napisem wymyślonym przez Ciebie –
konsumenta. Przyciągnęło to masę zainteresowanych klientów i miłośników nowości.
Nie muszę chyba dodawać, że sprzedaż Coca-Coli w tym czasie faktycznie wzrosła.
3. Kreatywność i tanie
rozwiązania.
Metodę tę
wykorzystała firma Eichborn z Targów Książki we Frankfurcie. Użyto bowiem
nietypowego kanału, który miał na celu dotrzeć do klienta. Wydawnictwo znalazło
wolny kanał komunikacji – ultralekkie, miniaturowe banery przyczepione do much.
Baner był przymocowany do owadów za pomocą naturalnego wosku. Po krótkim czasie
mini baner opadał trafiając prosto w ręce potencjalnych klientów. Proste,
skuteczne i bezbolesne, bo w trakcie kampanii nie uszkodzono żadnego z
wykorzystanych owadów.
Do
kreatywnych i nieszablonowych form promocji należy kampania przeprowadzona przez Neighbourhood Dance Works (artystyczne
centrum tańca w Kanadzie) i promująca ich show Valentine’s Burlesque.
Otóż Neighbourhood Dance Works przyczepiło na
parkometrach w mieście frędzelki -z eng.
pasties. Pasties są to kobiece ozdobne nalepki na piersi, zakrywające wyłącznie
brodawki. Służą głownie jako ozdoba dla tancerek burleski lub tańca
erotycznego. Pomysłodawcy rozwiesili kilkaset tego typu frędzelków z
przyczepionymi do nich zaproszeniami na show. W ich pobliżu zostały umieszczone
ukryte kamery, które nagrywały reakcje zaskoczonych przechodniów. Oczywiście
większość została zerwana i dzięki tej taniej, kreatywnej akcji promocyjnej
wszystkie bilety na show zostały wyprzedane.
4. Wpływanie
na emocje.
W tym poście nie można nie wspomnieć
o kampaniach Amnesty International – organizacji pozarządowej, która działa na
rzecz obrony praw człowieka.
Jedną z najbardziej nowatorskich
kampanii reklamowych jest kampania piętnująca przemoc domową pod hasłem: ,,It
happens when nobody is watching.”. Z racji tego, że przekaz miał docierać do
wszystkich, umieszczono ją na przystanku autobusowym. Na pierwszy rzut oka
obraz przedstawiający zdjęcie szczęśliwej pary mężczyzny i kobiety. Jednak to
tylko pozory. W momencie, gdy odwracasz wzrok od sloganu mężczyzna ze zdjęcia
uderza kobietę. Akt przemocy trwał do momentu, w którym ktoś znowu spojrzał na
billboard. Ten świetny i niepowtarzalny koncept został zrealizowany, dzięki
użyciu receptora ruchu gałek ocznych, zamontowanych nad zdjęciem. Był to
pierwszy na świecie billboard, który reagował na ludzkie spojrzenie.
Podsumowując:
1. Wywołanie efektu WOW w komunikacie marketingowym.
2. Podejście zindywidualizowane do konsumentów.
3.
Kreatywność i tanie rozwiązania.
4. Wpływanie na emocje.
to tylko niektóre z tajników
marketingowych, które jak widać są niezwykle efektowne
i skuteczne.
A jakie
są wasze propozycje?
Przyznać się kto ma swoją ulubioną reklamę?
Przyznać się kto ma swoją ulubioną reklamę?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz